Διαβάζοντας ένα φιλμ ως κείμενο.... Η εικονική πραγματικότητα, εχθρός ή φίλος;

Ποιος είπε πως το να είναι κανείς εγγράμματος, δηλαδή να "ξέρει γράμματα" στην εποχή μας έχει να κάνει μόνο με την ανάγνωση ή ακόμα και με την κατανόηση ενός κειμένου; Αν το λέει κανείς απατάται, γιατί αυτό που συναντούν τα μάτια και ο εγκέφαλός μας στις μέρες μας είναι κυρίως εικόνα και μάλιστα κινούμενη.


Αν θέλουμε να έχουμε ακόμα πληρέστερη εικόνα, θα πρέπει να προσθέσουμε και την εικονική πραγματικότητα, τη δυνατότητα να είμαστε "παρόντες" και δραστήριοι σε μια πραγματικότητα που κάθε άλλο από... πραγματική είναι!!!  

Εικονική λέγεται η πραγματικότητα που "Μπορεί να οριστεί σαν ένας νέος τρόπος επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η υιοθέτηση συσκευών απεικόνισης και αλληλεπίδρασης των ανθρώπινων αισθήσεων. Στερεοσκοπικά συστήματα απεικόνισης, δίνουν τη εντύπωση πραγματικής χωρικής αντίληψης των τρισδιάστατων εικόνων οι οποίες παράγονται από τον υπολογιστή. Επιπλέον, η αίσθηση του ότι είσαι εμβυθισμένος σε ένα εικονικό περιβάλλον, δυναμώνει με τη χρήση συσκευών όπως το γάντι (data glove), το οποίο επιτρέπει πιο φυσική και ενστικτώδη απευθείας αλληλεπίδραση.
Αλληλεπιδραστικά γραφικά πραγματικού χρόνου (real-time) με τρισδιάστατα μοντέλα, συνδυασμένα με μια τεχνολογία απεικόνισης η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για εμβύθιση στον μοντελοποιημένο κόσμο και τη δυνατότητα για απευθείας χειρισμό.Η ψευδαίσθηση της συμμετοχής σε ένα συνθετικό περιβάλλον αντί για την εξωτερική παρατήρηση ενός τέτοιου περιβάλλοντος. Η Εικονική Πραγματικότητα βασίζεται σε τρισδιάστατες, στερεοσκοπικές μονάδες απεικόνισης, με ανιχνευτή της κίνησης του κεφαλιού, του χεριού ή του σώματος και στερεοσκοπικό ήχο. Η Εικονική Πραγματικότητα είναι μια εμπειρία εμβύθισης που χρησιμοποιεί όλες τις αισθήσεις.
Βασικά είναι μία διεπαφή, η οποία συνδυάζει διαφορετικά τεχνικά συστήματα με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον χρήστη να αλληλεπιδράσει σε πραγματικό χρόνο με μία εφαρμογή για την απεικόνιση (visualization), την περιγραφή της κίνησης (animation), την παραγωγή (generation) και την μεταβολή (modification) τρισδιάστατων δεδομένων, δημιουργημένων από υπολογιστή τα οποία βλέπει στερεοσκοπικά. Ένας όρος που περικλείει τα πάντα και περιγράφει την τεχνολογία και όλο το πεδίο γενικότερα.
Η ιστορία της Εικονικής Πραγματικότητας, ξεκινά από τις πρώτες στιγμές που ο άνθρωπος θέλησε να εκφραστεί, περίπου 15000 χρόνια π.Χ., με τις προϊστορικές ζωγραφιές σε σπηλιές, όπως το σπήλαιο Λασκώ στη νότια Γαλλια αλλά και με τα διάφορα θρησκευτικά τελετουργικά, που προσπαθούσαν να αγκαλιάσουν όλες τις ανθρώπινες αισθήσεις και να προκαλέσουν δέος και θαυμασμό. Τέτοια παραδείγματα εμβύθισης στην ιστορία της τέχνης υπάρχουν πάρα πολλά. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το αρχαίο ελληνικό δράμα και τα Διονύσια." 

(Από την εργασία των μαθητών του Β1  Φραγκίσκου Αλαφούζου, Ίβας Αλούρδα, Αριστείδη Δαμασκηνόπουλου, Αντρέα Δημητρίου, Παναγιώτη Έγκελη ). 


Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Β΄Γυμνασίου προσεγγίσαμε με το Β1 και το Β2 το θέμα αυτό με έναν ομαδικό τρόπο. Παρακολουθήσαμε καθ'ομάδες διάφορες ταινίες με θέμα  το οποίο, κατά έναν τρόπο, σχετιζόταν με την εικονική πραγματικότητα. Ας δούμε τι αποκόμισε και τι συμπεράσματα έβγαλε κάθε ομάδα.
Γιάννα  Παπανδρέου




H ταινία " AVATAR" 


1.
Εργασία των μαθητών του Β1
Ακριτίδη Παύλου,
Βερνάρδου Βαγγέλη,
Γιαννητάκη Βαγγέλη,
Καραμουκτή Δημήτρη,
Καραμουκτή Νίκου

ΘΕΜΑ:Η ταινία «AVATAR» που δείχνει πώς η εικονική πραγματικότητα κάνει έναν άνθρωπο να νομίζει ότι ζει μέσα σε αυτή και να τον επηρεάζει, ψυχικά και σωματικά.

  Οι κύριοι χαρακτήρες είναι ο Τζέικ Σάλι ο οποίος παίρνει την θέση του αδερφού του Τομ αφού ο Τομ πέθανε, επίσης ο Τζέικ είναι ανάπηρος. Οι δευτερεύοντες αλλά που παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο είναι η Γκρέις Ογκάστιν η οποία είναι επιστήμονας, ο Νορμ Σπέλμαν, η Τρούντι που είναι στρατιωτικός και οδηγός ελικοπτέρου, η Νετίρι η επόμενη ιέρεια των Ναβί, η Μόατ η μάντισσα των Ναβί, ο Τσουτέ αρχηγός στρατού και επόμενος αρχηγός των Ναβί, ο συνταγματάρχας Ρικ, ο Πάρκερ διευθυντής ανθρώπων και η Εϊουα θεά των Ναβί.
  Ο λόγος που πηγαίνουν στον πλανήτη Πανδώρα είναι για το Ονοπτένιουμ που κοστίζει 20 εκατ. και οι ιθαγενείς εμποδίζουν τις ανασκαφές και θέλουν να βρουν μια διπλωματική λύση αντί για πόλεμο μεταφέροντας τον άνθρωπο στο σώμα του άβαταρ, ιθαγενή Ναβί και για να μάθει τον τρόπο ζωής τους αλλά τα πράγματα ξεφεύγουν. Αυτή την δουλειά την αναλαμβάνει ο Τζέικ. Όταν όμως τους λέει την αλήθεια τον αδικούν  αλλά στο τέλος ενώνονται όλοι για να αντιμετωπίσουν τους ανθρώπους και με επιτυχία το καταφέρνουν  με την βοήθεια της φύσης και της θεάς Εϊουα.
  Η εικονική πραγματικότητα επηρεάζει τον Τζέικ και του αλλάζει τις αποφάσεις. Εδώ τον βλάπτει αφού τον αδικούν οι Ναβί και τον ωφελεί αφού κερδίζει τον πόλεμο και την ζωή που ήθελε.
  Το συμπέρασμα είναι ότι η εικονική πραγματικότητα επηρεάζει την γνώμη και την λογική του ανθρώπου στην πραγματική ζωή, κάνοντας τον να συμπεριφέρεται με διαφορετικό τρόπο.  

2.
 Εργασία των μαθητριών του Β2
Εύας Καρυώτη, Δομνίκης Μπαρμπαρή, Λυδίας Παππά

Ο ήρωας της ταινίας είναι ο Τζέικ Σάλι, ένας πρώην πεζοναύτης, που είναι σε αναπηρικό καροτσάκι. Αν και απογοητευμένος, είναι ακόμη πολεμιστής κατά βάθος. Αυτό που ήθελε πάντα ο Τζέικ είναι να βρει κάτι για το οποίο να αξίζει να αγωνιστεί, και το βρίσκει σε ένα μέρος που δεν μπορούσε να φανταστεί: σε έναν μακρινό κόσμο. Ο Τζέικ έχει στρατολογηθεί για μια αποστολή στον πλανήτη Πανδώρα που κινείται γύρω από το γιγαντιαίο "δέντρο των ψυχών" με την ονομασία Έιβα, ο οποίος έχει τραβήξει το ενδιαφέρον εταιρειών στη Γη, λόγω της εκμετάλλευσης ενός ορυκτού, που αξίζει 20 εκατομμύρια δολάρια το κιλό στη Γη. Οι ανώτεροι του Τζέικ, εκμεταλλευόμενοι την επιθυμία του να ξαναπερπατήσει, του υπόσχονται μια εγχείρηση και τον στέλνουν στον κόσμο της Πανδώρα. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας καταφέρνουν να μεταφέρουν τη συνείδηση του Τζέικ στο σώμα ενός ιθαγενή που θα γίνει το avatar του, δηλαδή έναν δεύτερο εαυτό του. Στη νέα του avatar μορφή, ο Τζέικ μπορεί να περπατήσει ξανά. Η αποστολή του είναι να έρθει σε επαφή και να γίνει μέλος του λαού των Na'vi, δηλαδή των ιθαγενών, με την ελπίδα να εξασφαλίσει τη βοήθειά τους - ή τουλάχιστον τη συναίνεσή τους - στην εξόρυξη του ορυκτού. Μια όμορφη θηλυκή Na'vi, η Νέφτιρι, σώζει τη ζωή του Τζέικ, αν και απρόθυμα, επειδή ακόμη και στο avatar σώμα του, ο Τζέικ αντιπροσωπεύει γι' αυτήν την ανθρώπινη καταπάτηση στον ανέγγιχτο κόσμο των Na'vi. Καθώς η σχέση του Τζέικ και της Νέφτιρι γίνεται πιο δυνατή, ενώ ο Τζέικ μαθαίνει να εκτιμά τους Na'vi, ο ίδιος θα έρθει αντιμέτωπος με την απόλυτη δοκιμασία, καθώς θα ηγηθεί μιας επικής μάχης που θα καθορίσει τη μοίρα ολόκληρου του κόσμου. Θα πολεμήσει ενάντια των αρχικών συμμάχων του καθώς θα καταλάβει πως οι σκοποί τους είναι λάθος.
             Ο κύριος ήρωας είναι ο Τζέικ που προσπαθεί να βρει την ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους που ζει, τον κόσμο των Na'vi και τον κόσμο των ανθρώπων. Τελικά καταλαβαίνει πως ο στόχος των ανθρώπων δεν είναι σωστός και επιλέγει να βοηθήσει τους Na'vi.
             Η κύρια ηρωίδα είναι η Νέφτιρι η πριγκίπισσα των Na'vi που αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον Τζέικ. Αγαπάει βαθιά την φυλή της και έχει βαθιά ιδανικά για την ισορροπία στη φύση.
             Ο Τζέικ διχάζεται από τις εμπειρίες του στη δεύτερη ζωή του ως Na'vi καθώς οι μέχρι τότε στόχοι και σκέψεις του φαίνονται τελείως λάθος και απάνθρωπες. Συνάμα, βρίσκεται σε δίλημμα για το πια ζωή να διαλέξει. Η δεύτερη εικονική του ζωή τον ωφελεί αφού καταλαβαίνει τη σκληρότητα των πράξεων του στην κανονική ζωή του.
             Το μήνυμα που οι δημιουργοί της ταινίας ήθελαν να στείλουν είναι πως όλα πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο για να έχουν θετικά αποτελέσματα. Η τεχνολογία είναι πολύ ωφέλιμη και έχει βελτιώσει αισθητά την ζωή μας αλλά μπορεί να και να ξεφύγει εκτός ελέγχου αν χρησιμοποιηθεί αλόγιστα. 


3. 


Εργασία των μαθητών του Β2
Ζιώτη Κωνσταντίνου
Κεραμιδά Μάγιας
Κουρκούλη Παναγιώτη
Μαλικάι Γιώργου
Παναγιωτόπουλου Σταύρου

·    Υπόθεση της ταίνιας 
Ο ήρωας της ταινίας είναι ο Τζέικ Σάλι, ένας πρώην ναυτικός, που είναι πλέον καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Αν και απογοητευμένος, είναι ακόμη πολεμιστής κατά βάθος. Αυτό που ήθελε πάντα ο Τζέικ είναι να βρει κάτι για το οποίο να αξίζει να αγωνιστεί, και το βρίσκει σε ένα μέρος που δεν μπορούσε να φανταστεί: σε έναν μακρινό κόσμο. Ο Τζέικ έχει στρατολογηθεί για μια αποστολή στον πλανήτη Πανδώρα που κινείται γύρω από το γιγαντιαίο "δέντρο των ψυχών" με την ονομασία Έιβα, ο οποίος έχει τραβήξει το ενδιαφέρον εταιρειών ανά τον κόσμο, λόγω της εκμετάλλευσης ενός ορυκτού, που αξίζει 20 εκατομμύρια δολάρια το κιλό στη Γη. Οι ανώτεροι του Τζέικ, εκμεταλλευόμενοι την επιθυμία του να ξαναπερπατήσει, του υποσχονται μια εγχείρηση και τον στέλνουν στον κόσμο της Πανδώρα. Για να διευκολύνουν τη δουλειά τους, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ένα σύστημα που μεταφέρει τη συνείδηση ενός ατόμου σε ένα υβρίδιο ανθρώπων και ιθαγενών ανθρωποειδών του πλανήτη Πανδώρα, των λεγόμενων Na'vi. Αυτό το υβρίδιο ανθρώπου με Na'vi - ένα πλήρως ζωντανό σώμα που μοιάζει με τους Na'vi αλλά κατέχει ανθρώπινα συναισθήματα, σκέψεις και προσωπικότητα - είναι γνωστό ως "avatar". Στη νέα του avatar μορφή, ο Τζέικ μπορεί να περπατήσει ξανά. Η αποστολή του είναι να έρθει σε επαφή και να παρεισφρύσει στους Na'vi, με την ελπίδα να εξασφαλίσει τη βοήθειά τους - ή τουλάχιστον τη συναίνεσή τους - στην εξόρυξη του ορυκτού. Μια όμορφη θηλυκή Na'vi, η Νέφτιρι, σώζει τη ζωή του Τζέικ, αν και απρόθυμα, επειδή ακόμη και στο avatar σώμα του, ο Τζέικ αντιπροσωπεύει γι' αυτήν την ανθρώπινη καταπάτηση στον αμαγάριστο κόσμο των Na'vi. Καθώς η σχέση του Τζέικ και της Νέφτιρι γίνεται πιο δυνατή, ενώ ο Τζέικ μαθαίνει να εκτιμά τους Na'vi, ο ίδιος θα έρθει αντιμέτωπος με την απόλυτη δοκιμασία, καθώς θα ηγηθεί μιας επικής μάχης που θα καθορίσει τη μοίρα ολόκληρου του κόσμου.

·    Κύριος ήρωας-ήρωιδα και δευτερεύοντες ήρωες 

Ζόε Σαλντάνα,Σιγκούρνι Γουίβερ,Μισέλ Ροντρίγκεζ,Joel David Moore,Τζιοβάνι Ριμπίζι,Scott Lawrence

·     Τι ρόλο παίζει η εικονική πραγματικότητα στην υπόθεση;Πως αντιμετωπίζεται αυτή από του ήρωες,πως επιδρά στη ζωή τους;Τελικά τους ωφέλει τους βλάπτει ή και τα δύο;

H εικονική πραγματικότητα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση αυτής της ταινίας. Σκηνικά, ηθοποιοί, πρωταγονιστές είναι μη αλιθηνά πρόσωπα φτιαγμένα απ' την οθόνη ενός υπολογιστή. Ο ήρωας την αντιμετοπίζει σαν να του ήταν κάτι οικείο και τελικά να επιρεάζεται από αυτήν εν αγνοία του. Από 'δω καταλαβαίνουμε ότι η εικονική πραγματικότητα, μπορεί να είναι ωφέλιμη, αλλά μπορεί να αποδειχτεί και καταστροφική. Στην ταινία αρχικά ωφελεί τους ανθρώπους, αλλά στο τέλος ......??????


Η ταινία " THE MATRIX" 

 Εργασία των μαθητών του Β1 
 Φραγκίσκου Αλαφούζου, Ίβας Αλούρδα, Αριστείδη Δαμασκηνόπουλου, Αντρέα Δημητρίου, Παναγιώτη Έγκελη .

"The Matrix" είναι κινηματογραφική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, σε σενάριο και σκηνοθεσία των αδελφών Γουατσοφσκι. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Κιάνου ΡίβςΛόρενς ΦίσμπουρνΚάρι-Ανν ΜοςΧιούγκο Γουίβινγκ καιΤζόε Παντολιάνο. Η ταινία προβλήθηκε αρχικά στις ΗΠΑ στις 31 Μαρτίου 1999 και αποτέλεσε την αρχή της σειράς Μάτριξ, η οποία περιλαμβάνει ταινίες, κόμικςβιντεοπαιχνίδια και κινούμενα σχέδια. Απέσπασε τέσσερα βραβείαΌσκαρ στις τεχνικές κατηγορίες.
Η ταινία περιγράφει ένα μέλλον στο οποίο ο κόσμος όπως τον ξέρουμε εμείς είναι ουσιαστικά το Matrix, μια 
εικονική πραγματικότητα που δημιουργήθηκε και συντηρείται από νοήμονες μηχανές προκειμένου να κατευνάσει, υποτάξει και εκμεταλλευτεί τον ανίδεο ανθρώπινο πληθυσμό ως πηγή ενέργειας με την υποχρεωτική σύνδεση του στο Matrix μέσω μοσχευμάτων. Περιέχει πολυάριθμες αναφορές στις υποκουλτούρες του κυβερνοπάνκ και των χάκερ,φιλοσοφικές και θρησκευτικές ιδέες, μεσσιανισμό και καρτεσιανισμό, αλλά και σωκρατικό και πλατωνικό ιδεαλισμό. Παρουσιάζεται, εξ'άλλου, δανεισμός πολλών στοιχείων της Πλατωνικής Αλληγορίας του Σπηλαίου, τονίζοντας το φιλοσοφικό υπόβαθρο του έργου.
Οι περισσότεροι άνθρωποι εσφαλμένα, νομίζουν πως η θεωρία του Μάτριξ, δηλαδή της εικονικής πραγματικότητας που έχει φυλακιστεί η ανθρωπότητα, είναι μια νέα θεωρία, που έγινε γνωστή μέσω της γνωστής χολυγουντιανής ταινίας....Η αλήθεια όμως, είναι πως πρώτος, μίλησε για το Μάτριξ ο Πλάτων, μέσα από μια ιστορία, γνωστή, ως 
η σπηλιά του Πλάτωνα.Όλα γύρω μας, από το να βγάλουμε λεφτά, να πετύχουμε, να νικήσουμε τους άλλους, μέχρι την τηλεόραση και την τέχνη, παράγουν συναισθήματα διχαστικά. Παράγουν πολέμους. Οικονομικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, πολιτικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ρατσιστικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ιδεολογικούς πολέμους, σαν αυτόν που ζούμε, ακόμα και κανονικούς πολέμους με όπλα, που ζουν πολλοί άνθρωποι σε πολλά σημεία του πλανήτη και υπάρχει φόβος για γενίκευση.Όλα αυτά, έχουν σαν σκοπό, να παράγουν συναισθήματα φόβου, ανασφάλειας, αρνητικότητας μέσα στους ανθρώπους και να αντιδράνε ανάλογα. Κάθε φορά λοιπόν, που οι άνθρωποι αντιδράνε και αποφασίζουν με βάση τον φόβο, την βία, την ανασφάλεια, εκτός ότι χειραγωγούνται εύκολα, γιατί αν ήταν ενωμένοι θα ήταν ανίκητοι, χωρίς να το θέλουν, μεγαλώνουν αυτό τοΜάτριξ. Τον ψεύτικο δηλαδή κόσμο, που τους λέει πως έτσι είναι η ζωή, πως η βία και ο φόβος, η ανασφάλεια και ο θάνατος, ο πόλεμος και το μίσος, είναι η αλήθεια της ζωής. Και δυστυχώς, όπως ακριβώς και οι άνθρωποι στην σπηλιά του Πλάτωνα, το πιστεύουν και δεν βγαίνουν έξω στο φως.
ΠΗΓΕΣ
  1. http://www.apocalypsejohn.com/2013/04/h-logikh-toy-matrix.html
  2. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1


Η ταινία "ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΙΝΑΣ" 
("The Hunger games")

1.
Εργασία των μαθητριών του Β2 
Εριέτας  Καρδάμη,
Μαρίας Καρδάση,
Μαίρης Κιουρτζόγλου,
Ευαγγελίας Μέτσο.


  Από τα ερείπια ενός μέρους που κάποτε ήταν γνωστό ως Βόρεια Αμερική, έχει αναδυθεί το έθνος της Panem και μια ισχυρή εταιρία,η  Capitol που περιβάλλεται από δώδεκα απομακρυσμένες επαρχίες.
Η Capitol είναι σκληρή κι αμείλικτη και κρατά τις επαρχίες υπό τον έλεγχό της αναγκάζοντάς τις να στέλνουν από ένα αγόρι και ένα κορίτσι ηλικίας από δώδεκα μέχρι δεκαοχτώ, ως τιμωρία για την εξέγερση,  για να συμμετάσχουν στους ετήσιους Αγώνες Πείνας, έναν αγώνα θανάτου, που μεταδίδεται ζωντανά από την τηλεόραση. Θα μεταφέρονται σε αρένα όπου θα πολεμούν μέχρι θανάτου,μέχρι να μείνει ένας νικητής.
     Η πρωταγωνίστρια,Κάτνις Έβερντιν,αντικατέστησε εθελοντικά την αδελφή της Πρίμροουζ  Έβερντιν καθώς επιλέχθηκε μαζί με τον Πίτα Μελάρκ για τον 74ο αγώνα πείνας.Στην  προετοιμασία τους για τον αγώνα συναντούν και συμβουλεύονται έναν παλαιότερο νικητή,τον Χέιμιτς.Ένας άλλος σημαντικός για τους πρωταγωνιστές βοηθός ήταν ο ενδυματολόγος τους,Σινά.Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας η Κάτνις γνωρίζει την Ρου,ένα κοριτσάκι που της θυμίζει πολύ την αγαπημένη της αδελφή γι αυτό την βοηθά στην αρένα μέχρι το τέλος.Οι πρωταγωνιστές θέλοντας να κερδίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου προβάλλονται ως ζευγάρι παρόλο που η Κάτνις ενδιαφερόταν για κάποιο άλλον άνθρωπο,τον Γκέιλ.
    Η εικονική πραγματικότητα πρωταγωνιστεί εξ ολοκλήρου στην ταινία καθώς τα πάντα που συμβαίνουν στην αρένα είναι υποκινούμενα. Οι πρωταγωνιστές δυσκολεύονται κατά τη διάρκεια του αγώνα και κάνουν το παν για να επιβιώσουν και να νικήσουν.Άρα θα λέγαμε ότι τους βλάπτει καθώς του προσθέτει ένα μεγαλύτερο  βαθμό δυσκολίας,όπως φωτιές,εξωπραγματικά ζώα κ.α.,για την επίτευξη του στόχου.
    Βλέποντας  την ταινία καταλάβαμε ότι η επιβίωση  γίνεται  πολύ δύσκολη σε κρίσιμες καταστάσεις. Ο άνθρωπος  θέλοντας να ξεφύγει από αυτές κάνει επιλογές και σκέψεις που φέρνουν σε σύγκρουση την επιβίωση με την ανθρωπιά και την  αγάπη με τον έρωτα.


2.


Εργασία των μαθητών του Β2
Καραχάλιου Ορφέα,
Κόγια Λεονάρδου,
Λάζου Σπύρου,
Λυκουρόπουλου Αλέξη.

Λυτρίβης Απόστολος 
Πάνω στα ερείπια αυτού που κάποτε αποτελούσε τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η κυβέρνηση του έθνους του Panem διεξάγει εδώ και δεκαετίες τα ετήσια Hunger Games, κατά τα οποία επιλέγει τυχαία ένα αγόρι κι ένα κορίτσι μεταξύ 12 και 18 χρονών από κάθε μία από τις δώδεκα φτωχές και αποκλεισμένες μεταξύ τους επαρχίες που ελέγχει η ηγεμονεύουσα επαρχία Capitol.
Τα 24 παιδιά καλούνται να δώσουν μεταξύ τους μία μάχη στο δάσος από το οποίο μόνο ένα μπορεί να βγει ζωντανό. Ο θεσμός μεταδίδεται πανεθνικά και ζωντανά, ως μέσο επίδειξης δύναμης και τιμωρίας των υπηκόων για μία αποτυχημένη εξέγερση που κάποτε επιχείρησαν.
Αυτή τη φορά, έχει έρθει η ώρα της Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) να μπει στη μάχη, για την οποία ορισμένοι διαγωνιζόμενοι προετοιμάζονται καθ” όλη τη διάρκεια της νεαρής ζωής τους.
Βασικοί ήρωες :
·          Τζενιφερ Λορενς ως Κάτνις Έβερντιν
·        Τζον Χάτσερσον ως Πίτα Μελάρκ
·        Λιαμ Χεμσγουρθ ως Γκέιλ Χόθορν
·        Γούντι Χάρελσον ως Χέιμιτς Άμπερναθι
·        Έλιζαμπεθ Μπλανκς ως Έφι Τρίνκετ
·        Λέννυ Κράβιτζ ως Σίννα
·        Στάνλεϊ Τούσι ως Σίζαρ Φλίκερμαν
·        Ντόναλντ Σάδερλαντ ως Πρόεδρος Κοριολανός Σνόου
·        Γουές Μπεντλευ ως Σένεκα Κρέιν
·        Τόμπυ Τζόουνς ως Κλαύδιος Τέμπλσμιθ
·        Αλεξάντερ Λούντγουϊγκ ως Κέιτο
·        Ίζαμπελ Φέρμαν ως Κλόουβ
·        Αμάντα Στένμπεργκ ως Ρου
·        Ντάγιο Οκενίγι ως Τρες
·        Τζακ Κουέιντ ως Μάρβελ
·        Λέβεν Ράμπιν ως Γκλίμερ
·        Τζάκλιν Έμερσον ως Αλεπουδίτσα
·        Πόλα Μάλκομσον ως Κυρία Έβερντιν
·        Γουίλοου Σιλντς ως Πρίμροουζ 'Εβερντιν

Η σχέση της με την εικονική πραγματικότητα:
Οι ήρωες από την που μπαίνουν στο παιχνίδι ζουν σε ένα εικονικό περιβάλλον  οποί εκεί πρέπει να παλέψουν για να επιβιώσουν μέχρι θανάτου ώστε να κερδίσουν την ελευθερία τους , το χρηματικό ποσό και την δόξα που θα πάρει ο νικητής. Ο διαγωνιζόμενος, για να κερδίσει και να φύγει από την προσομοίωση, πρέπει να εξοντώσει όλους τους αντίπαλους του και να μείνει τελευταίος.
Οι άνθρωποι που δεν είναι εκεί μέσα το βλέπουν από τις τηλεοράσεις τους και διασκεδάζουν, ενώ μερικοί άλλοι παίζουν στοιχήματα για το ποιος θα νικήσει και τους βοηθάνε δίνοντας τους αντικείμενα τα οποία θα χρειαστούν προκειμένου να επιβιώσουν. Ενώ μερικοί άλλοι βλέπουν αυτό το έθιμο και φοβούνται για την υγεία των παιδιών τους και τα βλέπουν να σκοτώνονται.
Πιστή μεταφορά του μπεστ σέλερ της Σούζαν Κόλινς. Ο Γκάρι Ρος φροντίζει να μείνει πιστός στη λογοτεχνική πλοκή για να μην απογοητεύσει τους φαν, ενώ η Τζένιφερ Λόρενς είναι απόλυτα πειστική ως Κάτνις. Η τρεμάμενη κάμερα, τα πολλά κλοουσ απ και το μοντάζ είναι κάποιες τεχνικές που χρησιμοποιεί ο Ρος για να κάνει την ταινία πιο καλή και πιο ωραία.

3.


Εργασία των μαθητριών του Β2
Μαλούση Νεφέλης, Νάστου Αναστασίας, Κλωνή Ελπίδας, Κατσάμπα Δήμητρας, Παπαθανάση Κωνσταντίνας.

Το μελλοντικό έθνος της Πάνεμ, σχηματισμένο από τη σημερινή Βόρεια Αμερική, αποτελείται από μια πλούσια πρωτεύουσα, την Κάπιτολ, και 12 φτωχές περιφέρειες. Ως τιμωρία για μια προηγούμενη επανάσταση των περιφερειών εναντίον της Κάπιτολ, ένα αγόρι και ένα κορίτσι ηλικίας 12 έως 18 ετών από κάθε περιφέρεια επιλέγονται σε μια ετήσια κλήρωση (γνωστή ως "Θερισμός") για να συμμετάσχουν στους Αγώνες Πείνας - ένα τηλεοπτικό ετήσιο γεγονός στο οποίο οι συμμετέχοντες είναι αναγκασμένοι να αγωνιστούν μέχρι θανάτου μέχρι να υπάρξει ένας εναπομείναντας νικητής. Η πρωταγωνίστρια, Κάτνις Έβερντιν (Λόρενς) προσφέρεται εθελοντικά να αγωνιστεί στη θέση της μικρότερης αδερφής της. Μαζί με τον Πίτα Μελάρκ (Χάτσερσον), η Κάτνις ταξιδεύει στην Κάπιτολ για να προετοιμαστεί για τους Αγώνες Πείνας κάτω από τις οδηγίες του πρώην νικητή Χέιμιτς Άμπερναθι (Χάρελσον).

Πρωταγωνιστές:
Τζένιφερ Λόρενς ως Κάτνις Έβερντιν
Τζος Χάτσερσον ως Πίτα Μελάρκ

Δευτερεύοντες ήρωες:
Λίαμ Χέμσγουορθ ως Γκέιλ Χόθορν
Λέννυ Κράβιτζ ως Σίννα (προπονητής της Κάτνις)
Ντόναλντ Σάδερλαντ ως Πρόεδρος Κοριολανός Σνόου
Γουίλοου Σιλντς ως Πρίμροουζ 'Εβερντιν (αδερφή της Κάτνις)


Η εικονική πραγματικότητα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη ταινία αφού η πλοκή της βασίζεται ουσιαστικά πάνω σε αυτήν. Οι ήρωες της ταινίας, άνθρωποι οργανωμένοι σε εξαθλιωμένες και φτωχιές μάζες, ζουν κάτω από την τυραννία μίας ανεπτυγμένης τεχνολογικά και πλούσιας ελίτ. Δηλαδή όλα τα παιδιά ηλικίας 8-12 ετών είναι υποχρεωτικό να συμμετάσχουν κάθε χρόνο στους «Αγώνες Πείνας», ένα μοιραίο παιχνίδι επιβίωσης στο οποίο μόνο ένας μπορεί να βγει νικητής.
 Όλα αυτά όμως είναι απλά μια ψευδαίσθηση, αφού το παιχνίδι αυτό δεν είναι ρεαλιστικό, αλλά αντίθετα αποτελεί ένα εξωφρενικά επιτυχημένο ριάλιτι με ζωντανή τηλεοπτική αναμετάδοση. Στο παιχνίδι αυτό ο κάθε ήρωας σκέφτεται με ποιον τρόπο θα επιβιώσει ο ίδιος, με αποτέλεσμα να σκοτώνει πολλούς αθώους ανθρώπους στην προσπάθεια του να νικήσει.
Επομένως συμπεραίνουμε ότι η εικονική πραγματικότητα επιδρά αρνητικά στη ζωή των ηρώων, χάνονται άδικα ζωές ακόμα και μικρών παιδιών στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν, ενώ ταυτόχρονα ο κόσμος βλέπει το παιχνίδι αυτό ως ένα απλό ριάλιτι για να περνά την ώρα του  ευχάριστα παρακολουθώντας το.
Εκτός όμως από τις αρνητικές αυτές επιπτώσεις, οι αγώνες αυτοί είχαν και μια θετική επίπτωση για όλους τους ανθρώπους, κατάφεραν και ξεσηκώθηκαν ενάντια στο τυραννικό αυτό καθεστώς και κατάλαβαν πόσο μπορεί να επηρεάσει η τεχνολογία τη ζωή των ανθρώπων, ειδικότερα αρνητικά, αφού ο άνθρωπος μέσω της εικονικής πραγματικότητας μαθαίνει να «ζει» μέσα σε έναν άλλο κόσμο, μη πραγματικό, εθισμένος σε έναν τρόπο ζωής μέσω μιας ηλεκτρονικής μηχανής.





Η ταινία "ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ"
( "The Hunger games: Catching fire")



Εργασία των μαθητριών του Β1
Δέσποινας Δημητρίου, Διονυσίας Βάβουλα, Τζένης Ζησιμοπούλου 

      Η Κάτνις Έβερντιν έχει επιστρέψει σπίτι ασφαλής μετά τη νίκη της στους 74ους Αγώνες Πείνας μαζί με τον συμπαίκτη της Πίτα Μέλαρκ. Η νίκη τους σημαίνει ότι θα πρέπει να φύγουν από τα σπίτια τους και τις οικογένειές τους και να ξεκινήσουν μια "Περιοδεία της Νικης" σε όλες τις περιφέρειες. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας, η Κάτνις αισθάνεται ότι η επανάσταση σιγοβράζει αλλά η Κάπιτολ έχει ακόμα τον έλεγχο καθώς ο Πρόεδρος Σνόου προετοιμάζει τους 75ους Αγώνες Πείνας - ένα διαγωνισμό που μπορεί να αλλάξει την Πάνεμ για πάντα.
      Ο Πρόεδρος Σνόου  ανακοινώνει 75η ειδική αγώνες πείνας που πραγματοποιήται με τους προηγουμενους νικητές από κάθε περιοχή. Έτσι οι << φοροι>> ξαναμπαίνουν μέσα στην τεχνιτή αρένα , όπου είναι φτιαγμένη από τον υπολογιστή, και προσπαθούν να επιβιώσουν από τις δύσκολες συνθήκες και τα εμπόδια που τους βάζουν οι άνθρωποι που  ελέγχουν αυτούς και την αρένα.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η εικονική πραγματικότητα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ταινίας αφού οι ήρωες αγωνίζονται μέσα σε αυτή. Στο μεγαλύτερο κομμάτι της  εικονικής  πραγματικότητας οι ήρωες μέσα στην αρένα περνάνε εμπόδια κι πολλοί τραυματίζονται, άλλοι πεθαίνουν ... αντιθέτως οι περιοχές προκαλούν εξεργεσεις, οικογένειες καταστρέφονται και δημιουργείτε ένας <<εμφύλιος>> πόλεμος! Αντιθέτως υπάρχει και μία θετική πλευρά της εικονικής πραγματικότητας ... αυτή είναι ότι ο λαός προκαλεί εξεργέσεις για να ελευθερωθεί. Άρα οι εξεργέσεις τους έχουν έναν σκοπό << την ελευθερία >> ! 











Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα σχολικά χρόνια των παππούδων μας (1950-1960) Β΄ Μέρος

Τα σχολικά χρόνια των γονιών μας (1970-1980)

30 χρόνια μετά.... η συνάντηση δύο φίλων