Ο υπολογιστής, το διαδίκτυο και εμείς (ΙΙ)

 Τα παρακάτω κείμενα αποκαλύπτουν απόψεις και στάσεις των μαθητών -τριών της γ΄γυμνασίου (από εργασία παραγωγής γραπτού λόγου στο σχολείο)


Ο υπολογιστής και πώς τον χρησιμοποιεί ο καθένας
   Ο Ηλεκτρονικός υπολογιστής, παρόλο που είναι σχετικά μια πρόσφατη και πολύ χρήσιμη
εφεύρεση, έχει δημιουργήσει έντονες συζητήσεις ανάμεσα σε αυτούς που τον χρησιμοποιούν και σε αυτούς που είναι ενάντια του.
   Όπως ξέρουμε, σχεδόν όλοι οι νέοι έχουν και χρησιμοποιούν συνέχεια τον υπολογιστή τους με διάφορους σκοπούς, για να ψυχαγωγηθούν, να ενημερωθούν ή και να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους. Από την άλλη όμως, είναι και οι γονείς τους που στους πιο πολλούς τους φαίνεται παράξενο  να βλέπουν μονίμως τα παιδιά τους κλεισμένα στο δωμάτιο τους επί ώρες στον υπολογιστή, γι' αυτό και δημιουργείται τις πιο πολλές φορές μια σύγκρουση μεταξύ τους.
   Εγώ, προσωπικά, αν δεν κάνω κάτι για περίπου 10 λεπτά, υπάρχει περίπτωση να αρχίσω να τρέχω σε κύκλους στο δωμάτιο μου και ο υπολογιστής το εμποδίζει αυτό. Θα μου πείτε όμως γιατί να μην κάνω κάτι άλλο, όπως κάποιο άθλημα ή να διαβάσω κάποιο βιβλίο και θα έχετε δίκιο... λοιπόν αυτή είναι μία πολύ καλή ερώτηση που σίγουρα έχει μία πολύ καλή απάντηση... Επειδή προσαρμόζομαι πολύ γρήγορα σε οτιδήποτε μου αρέσει και εξαντλώ κατευθείαν κάθε πιθανότητα σε σχέση με αυτό που μπορώ να κάνω, αρχίζω και βαριέμαι πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο, για αυτό ο υπολογιστής είναι μία καλή λύση, κυρίως επειδή το διαδίκτυο αλλάζει συνέχεια και έτσι μου προσφέρει τη δυνατότητα να κάνω κάτι καινούριο κάθε μέρα! Τα πιο πολλά παιδιά το μόνο που κάνουν είναι να μπαίνουν σε ένα site, π.χ. Youtube, να δουν ένα βίντεο που τους το είπαν οι φίλοι τους στο Facebook και μετά συνεχίζουν να μιλάνε στο Facebook, το Twitter ή το msn και κάνουν όλη μέρα το ίδιο πράγμα. Εγώ προσωπικά δεν το αντέχω, προτιμώ να κάτσω και να διαβάσω ένα βιβλίο άλλα μπαίνω τουλάχιστον σε 28 με 30 διαφορετικά site το Σαββατοκύριακο ή άλλες φορές δοκιμάζω διάφορα άγνωστα παιχνίδια ή και ταινίες μπας και βρω κάποιον που μου ταιριάζει.
   Εγώ προσωπικά περνάω κάπως έτσι την ώρα μου στον υπολογιστή, με κάτι δημιουργικό που δεν έχω ξανάκάνει, τώρα το τι κάνουν οι συμμαθητές μου και οι φίλοι μου είναι να μην με καταλαβαίνουν τις πιο πολλές φορές, το οποίο όμως δεν με πειράζει καθόλου επειδή ξέρω πολύ καλά πως ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός στην γνώμη του για τον υπολογιστή. Παρόλα αυτά η δικιά μου γνώμη είναι ότι με βοηθάει να μαθαίνω διάφορα καινούργια πράγματα κάθε μέρα και γενικότερα να περνάω καλά!
                                                                                             Γιώργος Φουρλατάρας

 Η.Υ. :Απώλεια χρόνου ή μέσο επικοινωνίας;


           Σήμερα θέλω να συζητήσουμε και να σχολιάσουμε μαζί αυτό το αιώνιο πρόβλημα μεταξύ γονιών και παιδιών,το οποίο δεν είναι άλλο παρά το αν θα πρέπει τα παιδιά να κάθονται με τις ώρες μπροστά στον υπολογιστή. Πάμε λοιπόν να εξετάσουμε τις απόψεις των δύο ''αντιπάλων'' (μεγάλοι και παιδιά) και να δούμε ποιος από τους δύο έχει περισσότερο δίκιο και ποιος λιγότερο. Λοιπόν τι λέτε ξεκινάμε;;;
         Συχνά πυκνά όλοι μας λίγο πολύ τσακωνόμαστε με τους γονείς μας για το θέμα του υπολογιστή. Οι γονείς πιστεύουν ότι ο Η/Υ δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία συσκευή η οποία το μόνο που κάνει είναι να καθηλώνει τα παιδιά τους μπροστά της και να τα κάνει να μην θέλουν να ασχοληθούν με τίποτα,για αυτό και την αποκαλούν '' ιδανική μηχανή απώλειας χρόνου''. Τα παιδιά από την άλλη πλευρά υποστηρίζουν  ότι ο Η/Υ  είναι μία συσκευή η οποία τα ψυχαγωγεί και τα κοινωνικοποιεί. Επίσης πολλές φορές τα παιδιά χρησιμοποιούν τη δικαιολογία ότι στο διαδίκτυο μπορείς να βρεις πράγματα,να μάθεις πράγματα και γενικά να μορφωθείς. Δεν λέω ότι με το διαδίκτυο δεν μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά,εννοείται ότι μπορείς,απλά σχεδόν κανένα παιδί σήμερα δεν το κάνει αυτό,εκτός βέβαια και αν έχει κάποια εργασία για το σχολείο όπου εκεί αναγκαστικά δηλαδή το κάνει. Οι γονείς αρκετές φορές φοβούνται για τα παιδιά τους πιστεύοντας ότι μπορεί να μπλέξουν ή γενικά να πάθουν κάτι κακό μέσο του διαδικτύου. Είναι όμως ακόμα περισσότερες οι φορές όπου οι γονείς νευριάζουν με τα παιδιά τους γιατί κάθονται όλη την ημέρα 24 ώρες το 24 μπροστά σε μία οθόνη και δεν κάνουν τίποτα άλλο, έτσι δημιουργούνται πολλές εντάσεις και διαμάχες μεταξύ των μεγάλων και των παιδιών και κυρίως ανάμεσα στις μαμάδες και τους γιους τους, που είναι λίγο πιο υπερπροστατευτικές. Θέλετε λοιπόν να ακούσετε και τη δική μου γνώμη;
         Η γνώμη μου λοιπόν είναι ότι...πραγματικά δεν ξέρω τι να πω...Από τη μία και εμείς τα παιδιά έχουμε δίκιο που θέλουμε να ασχοληθούμε με τον υπολογιστή, ε γιατί όπως και να το κάνεις μετά από 7 ώρες σχολείο, διάβασμα,φροντιστήρια και ξανά πάλι διάβασμα θέλουμε και εμείς να κάτσουμε να κάνουμε κάτι που μας ευχαριστεί και μας διασκεδάζει!Από την άλλη όμως πλευρά και οι γονείς μας έχουν τα δίκια τους γιατί δεν είναι και ότι καλύτερο να βλέπεις ή μάλλον να μην βλέπεις καθόλου το παιδί σου,επειδή κάθεται μονίμως κλεισμένο μέσα στο δωμάτιο του και παίζει παιχνίδια στο PC. Άσε που δεν ξέρεις ποτέ και με ποιόν μπορεί να μπλέξεις εκεί μέσα,γιατί όσο καλό είναι το internet τόσο κακό και με πολλές παγίδες μέσα του είναι...Οπότε για εμένα έχουν και οι δύο πλευρές δίκιο! 
              Δεν ξέρω αν θα λυθεί ποτέ αυτό το ζήτημα ή αν θα σταματήσει ποτέ να υπάρχει το ερώτημα αν το internet είναι τελικά καλό ή όχι,το μόνο που ξέρω είναι ότι όσο θα υπάρχει το διαδίκτυο και ο Η/Υ οι διαμάχες στο σπίτι όχι μόνο δεν θα σταματήσουν αλλά θα αυξάνονται συνεχώς.Τι να πω; Ο Θεός να βάλει το χέρι του μπας και σταματήσουν επιτέλους αυτές οι διαμάχες!!!


              Παντελοπούλου Θεοδώρα 




ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ Η/Υ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Σήμερα ο υπολογιστής είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Οι συνέπειες του όμως δεν είναι πάντα θετικές στη ζωή μας .
  Αρχικά αν ο υπολογιστής χρησιμοποιείται εποικοδομητικά, δεν προκαλεί τόσο μεγάλες επιπτώσεις στην υγεία αλλά και στην συμπεριφορά του ανθρώπου. Για παράδειγμα: Αν κάποιος χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή για να κάνει μια δουλειά ή για να βρει κάτι στο ίντερνετ κάνει σωστή χρήση του υπολογιστή. Οι περισσότεροι μαθητές , αν όχι όλοι, παίρνουν από το σχολείο εργασίες, που χρειάζονται τον υπολογιστή για να γίνουν π.χ. έχουν να βρουν πληροφορίες για κάποιο θέμα , είτε αυτό αφορά το περιβάλλον, είτε τη ζωή των ανθρώπων και τα σημερινά τους προβλήματα  και πολλά ακόμη θέματα.
 Από την άλλη πλευρά όμως , ο υπολογιστής έχει και τα αρνητικά του. Το διαδίκτυο εγκυμονεί πολλούς κινδύνους , όπως για παράδειγμα η παρενόχληση μέσα από το διαδίκτυο , η απορρόφηση της προσωπικότητάς μας και σιγά σιγά η έλλειψη επικοινωνίας με τον πραγματικό κόσμο και η επικοινωνία μόνο με τον ψηφιακό. Το facebook , το twitter, το MSN , το skype και άλλοι τρόποι επικοινωνίας από τον υπολογιστή πολλές φορές αντί να κάνουν καλό, μας κάνουν κακό . Πολλά παιδιά έχουν οδηγηθεί σε κατάθλιψη , ακόμα και σε αυτοκτονία , από λεκτική κυρίως παρενόχληση μέσα από το διαδίκτυο . Επίσης η πολύωρη χρήση του υπολογιστή μπορεί να προκαλέσει εξάρτηση ,προβλήματα υγείας αλλά και απορρόφηση του εαυτού μας και μεταβολές στη συμπεριφορά μας . Τέλος η παχυσαρκία είναι ένα ακόμη πρόβλημα που προκαλείτε από την από την υπερβολική χρήση του υπολογιστή. Αν καθόμαστε μπροστά στον υπολογιστή όλη τη μέρα έχοντας αγκαλιά μια σακούλα πατατάκια και χλαπακιάζουμε ασταμάτητα είναι πολύ φυσικό να πάρουμε γρήγορα υπερβολικό βάρος.
  Κατά τη γνώμη μου , η χρήση του Η/Υ είναι ένα πολύ σημαντική στη ζωή μας , μόνο αν ο Η/Υ χρησιμοποιείται εποικοδομητικά και πάντα με μέτρο.
Η μαθήτρια του Γ2,
Ιωάννα Πλατή .



Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα σχολικά χρόνια των παππούδων μας (1950-1960) Β΄ Μέρος

Τα σχολικά χρόνια των γονιών μας (1970-1980)

30 χρόνια μετά.... η συνάντηση δύο φίλων